Simon Warner

Warner_staff_pic_2019Simon Warner is Visiting Research Fellow in Popular Music Studies at the University of Leeds, UK. His research interests focus on the relationship between the Beat Generation writers and subsequent rock culture, a topic that has come under scrutiny in a number of published titles.

His most recent work is the volume Kerouac on Record: A Literary Soundtrack, co-edited with Jim Sampas, the Literary Executor of the Jack Kerouac Estate, which was published by Bloomsbury in Spring 2018. This followed his earlier monograph Text and Drugs and Rock’n’Roll: The Beats and Rock Culture, also issued by Bloomsbury, in 2013.

He has published work on Allen Ginsberg, editing the 2005 volume Howl for Now. This book was also linked to a live performance of the same name, staged in Leeds and celebrating the 50th anniversary of the first reading of Ginsberg’s Howl. Ten years later, Warner was co-director of Still Howling, a 60th anniversary event presented in Manchester and featuring Michael Horovitz, Barry Miles and Steven Taylor.

His article on Ginsberg’s celebrated 1965 visit to Liverpool – where pop and poetry had forged a dynamic mix in the wake of Beatlemania – appeared in the collection Centre of the Creative Universe: Liverpool and the Avant Garde, which was published in 2007 and accompanied a major Tate Liverpool exhibition.

‘Back On the Road’, a conference and wider body of events under his co-direction, commemorating the half-centenary of the British publication of On the Road, was staged at Birmingham University in late 2008 and early 2009. The occasion was underpinned by the first UK exhibition of the novel’s Original Scroll.

His 75th birthday tribute to British Beat Michael Horovitz was broadcast by BBC Radio 4 in 2010. His live rock reviews and obituaries have appeared in The Guardian and his articles have been seen in Beat Scene  and Beatdom.

Website: https://ahc.leeds.ac.uk/music/staff/508/dr-simon-warner

 

 

Simon Warner est chercheur en Popular Music Studies à l’Université de Leeds, au Royaume-Uni. Ses recherches portent sur la relation entre les écrivains de la Beat Generation et la culture rock ultérieure, un sujet qui a fait l’objet d’études approfondies dans de nombreux titres publiés.

Son ouvrage le plus récent est Kerouac on Record: A Literary Soundtrack, co-édité avec Jim Sampas, l’exécuteur littéraire de Jack Kerouac, et publié par Bloomsbury au printemps 2018. Il fait suite à sa précédente monographie Text and Drugs and Rock’n’Roll: The Beats and Rock Culture, également publié par Bloomsbury en 2013.

Warner a également publié des travaux sur Allen Ginsberg et a édité Howl for Now en 2005. Ce livre était également lié à un spectacle du même nom, présenté à Leeds pour célébrer le 50e anniversaire de la première lecture de Howl de Ginsberg. Dix ans plus tard, Warner était co-directeur de Still Howling, un événement se déroulant à Manchester avec comme invités de marque Michael Horovitz, Barry Miles et Steven Taylor.

Son article sur la célèbre visite de Ginsberg à Liverpool en 1965 – où la pop et la poésie avaient créé un mélange dynamique – a été publié dans la collection Centre of the Creative Universe: Liverpool and the Avant Garde, publiée en 2007 et accompagnée d’une exposition à la Tate Liverpool.

En 2008-2009, un grand nombre d’événements ont eu lieu à l’université de Birmingham, ainsi qu’une conférence, « Back On the Road », commémorant le les 50 ans de la publication britannique Sur la route. Ces événements ont été soutenus par la première exposition au Royaume-Uni du rouleau complet.

En 2010, il célèbre le 75e anniversaire du Beat britannique Michael Horovitz, hommage diffusé sur la BBC Radio 4. Ses critiques de rock et nécrologies ont paru dans The Guardian et ses articles peuvent être lus dans Beat Scene  et Beatdom.

Site Web: https://ahc.leeds.ac.uk/music/staff/508/dr-simon-warner

 

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